Veelgestelde vragen

Hieronder treft u een aantal veelgestelde vragen aan. Staat uw vraag er niet bij? Met het contactformulier kunt u eenvoudig uw vraag aan ons stellen.

Levering

Wij streven ernaar om alle bestellingen binnen enkele dagen uit te leveren, doch uiterlijk binnen 30 dagen na het plaatsen van uw bestelling. Door ons uiteenlopende aanbod van artikelen in verschillende specificaties is het mogelijk dat de gewenste producten niet voorradig zijn.

Voor vragen m.b.t. levering en voorraad, verzoeken wij u om contact met ons op te nemen!

Wij versturen uitsluitend naar de onderneming (of vestiging hiervan) die de bestelling heeft geplaatst en/of ingestuurd. Wij versturen niet rechtstreeks naar uw klant of afnemer.

Wij behouden ons het recht om in gedeelten te leveren (deelleveranties), welke wij afzonderlijk kunnen factureren: de wederpartij is verplicht te betalen overeenkomstig de bepalingen van deze voorwaarden. Alle beschreven en/of besproken levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

Verzendwijze

Wij versturen uw orders met de pakketservice van DHL, en/of B&M koeriers in geval van pallet zendingen. Uitlevering van pakketten geschiedt volgens de algemene regels van de vervoerder en uitsluitend op werkdagen. Wij hebben geen invloed op de planning of afleverroute van vervoerders, zodoende bestaat de mogelijk dat er buiten ons medeweten vertraging optreedt. Wij zijn niet aansprakelijk eventuele opgelopen vertraging ontstaan nadat wij uw verzending hebben aangeboden bij een van onze vervoerders.

  • Bestellingen ingestuurd voor 15.00 proberen wij ( indien voorradig ) dezelfde dag te versturen, en zullen veelal de volgende werkdag worden afgeleverd.
  • Op zaterdag en zondag worden er door ons geen bestellingen verwerkt.
  • Bestellingen die in het weekend worden geplaatst worden (indien voorradig) op maandag verstuurd.

Beschadigde of onvolledige levering

Hoewel wij uw bestelling en producten met grote zorg samen stellen en versturen is het mogelijk dat uw bestelling beschadigd of onvolledig bij u wordt afgeleverd. Wij begrijpen dat dit kan lijden tot ergernis en onvrede, wij zullen in dit geval proberen (binnen het mogelijke) zo spoedig mogelijk actie te ondernemen om dit probleem op te lossen.

Hierbij willen wij u vragen zo snel mogelijk na ontvangst en aflevering van uw (beschadigde) bestelling contact met ons op te nemen zodat wij hiervoor een claim kunnen indienen bij onze vervoerder. Tevens willen wij u hierbij verzoeken een aantal foto’s mee te sturen van de beschadigde verpakking en/of goederen.

Garantie

Montage en ingebruikstelling van het product dient ten alle tijden te worden uitgevoerd door een gekwalificeerd en gecertificeerd installateur met kennis van een correcte manier van aansluiten, controleren en eventueel onderhoud. Montage dient altijd te worden voldaan volgens de meegeleverde montage-instructie van het betreffende product.

In geval van een defect of onjuiste werking verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Voor een snelle afhandeling van het eventuele probleem vragen wij u ons te voorzien van de volgende informatie:

  • Datum van aanschaf
  • Datum van plaatsing
  • Naam van installateur
  • Beschrijving van defect of probleem
  • Foto’s van het defect of beschadiging

Door Rocalux worden nimmer verdergaande garanties verleend dan de verplichting tot het vervangen van het geleverde product, waaraan de materiaalfouten kleven, waarbij wij met name ook niet voor vergoeding van verdere schade (vervangingskosten, arbeidstijden etc.) kunnen worden aangesproken.

Onze complete voorwaarden zijn terug te vinden onder ‘Algemene Voorwaarden‘ onderaan deze pagina.

Herroeping & Ontbinding

Rocalux verlichting import levert uitsluitend aan bedrijven (B2B), wij leveren niet aan consumenten of particulieren. Hierdoor verlenen wij ons het recht om ons uit te sluiten van het herroepingsrecht voor internetaankopen vastgelegd onder de consumentenwetgeving.

Ontbinding en/of annulering van uw bestelling of het retourneren van geleverde producten dienen ten alle tijden te worden gedaan in overleg en met goedkeuring door een van onze medewerkers, met dien verstande dat Rocalux gerechtigd is voor het in rekening brengen van retour of annuleringskosten.

Onze complete voorwaarden zijn terug te vinden onder ‘Algemene Voorwaarden‘ onderaan deze pagina.